SparkLabs Jalin Kerjasama dengan Argon Group untuk Melancarkan Tawaran Token Keselamatan Pemecut Permulaan yang Pertama

Rangkaian Pemecut Terbesar di Asia Bekerjama dengan Argon Group, sebuah firma penasihat kewangan digital terkemuka, dan Swarm.Fund, yang merupakan platform token keselamatan yang pertama, untuk Mendemokrasikan Akses Modal Usaha Rentan.


PALO ALTO, California, May 14, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- SparkLabs Group yang memiliki rangkaian permulaan terbesar di Asia dan mengendalikan dana modal usaha rentan global, telah menjalin kerjasama dengan Argon Group, sebuah firma penasihat kewangan digital terkemuka untuk melancarkan tawaran token keselamatan pemecut permulaan yang pertama melalui Dana Bandar Pintar dan Planet Pintar (sparklabs.tokenhub.com) mereka.

Token SparkLabs bukan merupakan token utiliti. Ia hanyalah kontrak pintar yang mewakili ekuiti pelabur (“Rakan kongsi Terhad”) ke dalam kenderaan dananya yang akan memiliki pemilikan yang sama di dalam syarikat permulaan yang mempunyai kaitan dengan IoT dan Pemecut Bandar Pintar SparkLabs di Songdo, Korea Selatan dan Pemecut Cultiv8 SparkLabs di Orange, Australia.

“Selama ini, SparkLabs mengamalkan pendekatan dan pandangan yang sangat konservatif mengenai ruang mata wang kripto dan tawaran token.  Kami risau banyak token utiliti sebenarnya adalah token keselamatan dan berasa ragu-ragu dengan ruang ini.  Selepas usaha yang teliti, kami memutuskan untuk mencuba. Ini dilakukan dengan tawaran token keselamatan yang kami percaya adalah konservatif dan memberikan pemahaman yang lebih baik kepada pemodal usaha rentan mengenai bagaimana ini boleh mempengaruhi industri kita pada tahun-tahun mendatang,” ujar Jimmy Kim, Pengasas Bersama SparkLabs Group dan bekas CFO Nexon (syarikat permainan dalam talian terbesar di Korea Selatan).  Selain itu, N3N yang merupakan permulaan terkini Encik Kim, dahulunya adalah pelaburan IoT pertama Cisco.

Siswazah pemecut SparkLabs mempunyai saiz peningkatan purata melebihi $3.5 juta dengan 80% daripada permulaan menerima pembiayaan selepas program.  Permulaan SparkLabs juga secara puratanya mempunyai dana melebihi $500,000 yang dikumpulkan sebelum menyertai program pemecut.

“Kami percaya bahawa Dana Bandar Pintar dan Planet Pintar kami membolehkan setiap individu di seluruh dunia untuk melabur dalam dua dana pemecut yang benar-benar dapat mengubah dunia dari segi inovasi bandar, inovasi dalam bidang pertanian, dan cara kita berinteraksi dengan planet kita. Kedua-dua pemecut memiliki rakan kongsi yang hebat, seperti Kerajaan New South Wales Australia yang telah memberikan akses kepada lebih daripada 30,000 ekar tanah ladang untuk pemula kami untuk digunakan sebagai lapangan ujian,”  jelas Frank Meehan, Pengasas Bersama SparkLabs Group.  Encik Meehan dilahirkan dan dibesarkan di Australia dan kini tinggal di London. Sebelum melancarkan SparkLabs, beliau terkenal sebagai pemimpin Siri A DeepMind (diperoleh oleh Google) dan merupakan antara ahli lembaga pengarah Siri sehinggalah ia diperoleh oleh Apple.

“Argon Group berasa teruja untuk bekerjasama dengan SparkLabs bagi pembangunan untuk modal usaha rentan yang baharu dan kreatif ini.  Saya percaya bahawa SparkLabs adalah pemecut yang imaginatif, dan, bagi saya, tidak hairanlah apabila mereka memimpin satu usaha yang menggabungkan kedua-dua perancangan bandar dan persekitaran perintis serta pendekatan yang inovatif bagi meningkatkan modal,” kata Elliot Han, Pengarah Urusan di Argon Group.

Tentang SparkLabs Group
SparkLabs Group (www.sparklabsgroup.com) terdiri daripada rangkaian pemecut SparkLabs, salah satu daripada pemecut permulaan utama di Asia; SparkLabs Global Ventures, dana peringkat benih global yang terkemuka; SparkLabs Ventures, dana peringkat awal tempatan (Siri A dan B) di Korea Selatan; SparkLabs Capital, kenderaan pelaburan peringkat kemudian.  Rangkaian pemecut SparkLabs terdiri daripada SparkLabs Korea (Seoul), SparkLabs China (Beijing dan akan dilancarkan di Shanghai, Chengdu danShenzen), IoT dan Bandar Pintar SparkLabs (Songdo, Korea Selatan), SparkLabs Taipei, SparkLabs Cultiv8 (Sydney) dan Ping An FinTech Accelerator, Powered by SparkLabs (Shenzhen dan Hong Kong).

Mengenai Argon Group
Argon Group merupakan bank pelaburan butik terkemuka yang memberi tumpuan sepenuhnya pada kewangan digital dan pasaran modal berasaskan token. Argon Group telah membangunkan tawaran hujung ke hujung, menyokong keseluruhan proses meningkatkan modal dalam pasaran modal digital serta perdagangan dan sokongan selepas pasaran.  Pelanggan utama adalah termasuk Blockchain Capital, Civic, Storj, Science Blockchain, Protos, TheKey dan lain-lain.

Mengenai Swarm Fund
Swarm Fund merupakan sumber berasaskan blok rantai untuk ekuiti persendirian. Ia adalah pasaran modal tak terpusat yang mendemokrasikan pelaburan menggunakan kuasa blok rantai untuk membuka kelas pelaburan alternatif kepada para pelabur melalui dana menggunakan token mata wang kripto. Ia menjadikan peluang pelaburan yang secara tradisinya bersifat eksklusif, seperti ekuiti swasta dan dana lindung nilai, inklusif untuk Swarm dengan menyatukan pelaburan-pelaburan yang lebih kecil menjadi blok bersaiz institusi dan lebih besar, menyediakan akses pengurus dana kepada modal yang belum diterokai.

Blok rantai Swarm membolehkan peluang pelaburan dunia sebenar untuk “ditokenkan” menggunakan protokol SRC20, sebuah standard kriptografi untuk token keselamatan.

Hubungi:
Bernard Moon, Pengasas Bersama, SparkLabs Group
+1-650-454-5244 atau bernard@sparklabsglobal.com